სილაბუსი |
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები
|
სწავლების საფეხური
კლასი
|
საბაზო საფეხური, VII კლასი
|
სასწავლო კურსისსტატუსი
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
|
სასწავლო კურსისხანგრძლივობა
|
ერთი სასწავლო წელი (ორი სემესტრი), კვირაში 3 აკადემიური საათი.
|
პედაგოგი
|
თამარ
ბერიძე
maritengolili@gmail.com
577094807
|
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
|
საბუნებისმეტყველო საგნის სწავლებისას
არსებითი მნიშვნელობა ენიჭება შემეცნების პროცესში მოსწავლის აქტიურად ჩართვას,
ეს მოსწავლეს საშუალებას მისცემს მიღებული ცოდნა და უნარ-ჩვევები პრაქტიკულად
გამოიყენოს და გადაჭრას პრობლემა. პრაქტიკული მუშაობის დროს მოსწავლე უშუალოდ
ერთვება პროცესში და შეუძლია კვლევის ჩატარება, მისი შედეგების აღრიცხვა და
დასკვნების გამოტანა.
|
სასწავლო საგნის მიზანი
|
საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია აზიაროს მოსწავლე
საბუნებისმეტყველო მაცნიერებების საფუძვლებს და განუვითაროს კვლევის
უნარ-ჩვევები, რაც მას საშუალებას მისცებს შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო.,
ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნოს
პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის და გარემოს მიმართ.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
|
· მეცნიერული კვლევა ძიება: ბუნ VII.1. მოსწავლეს შეუძლია განსაზ ღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები. ბუნ VII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურების განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა. ბუნVII.3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცენთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით. ბუნ VII .4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
· ცოცხალი სამყარო ბუნ VII.5. მოსწავლე შეუძლია იმსჯელოს უჯრედძე როგორც ორგანიზმის აგებულების და განვითარების ერთეულზე. ბუნ VII.6. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
ცხოველტა და მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი და დაასაბუთოს გამრავლების ბიოლოგიური
მნიშვნელობა ბუნ VII.7. მოსწავლეს შეუძლი8ა დაახასიათოს ცოცხალი სამყაროს მრავალფეროვნება ,
გამოიყენოს კლასიფიკაციის პრინციპი და იმსჯელოს სხვადასხვა ჯგუფებს შორის
მსგავსება-განსხვავებაზე.
· ფიზიკური მოვლენები: ბუნ
VII.8. მოსწავლეს სეუძლია ნივთიერების ატომურ-მოლეკულური სტრუქტურის
აღწერა ბუნ VII.9.
მოსწავლეს შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი ძალების და მათი მოქმედების შედეგის
შესახებ მსჯელობა, ბუნ VII.10. მოსწავლეს
შეუძლია წნევის დახასიათება.
· ქიმიური მოვლენები: ბუნ VII.11. მოსწავლეს
შეუძლია მარტივი ქიმიური რეაქციების აღწერა. ბუნ
VII.12. მოსწავლეს შეუძლია ფუძეებისა და მჟავების
განსხვავება მათი თვისებების მიხედვით. ბუნ VII.13. მოსწავლეს შეუძლია ხსნარების
თავისებურებების შესახებ მსჯელობა.
|
სასწავლო კურსის შეფასება
|
მოსწავლის შეფასება გამოიყვანება სამი ძირითადი კომპონენტის მიხედვით, ესენია: საშინაო დავალება, საკლასო სამუშაო და შემაჯამებელი სამუშაო.
· საშინაო დავალება - მოიცავს საშინაო დავალებების შესრულების სისტემატურობის, სისრულის, ხარისხის,აგრეთვე, საშინაო დავალებებისთვის განკუთვნილი რვეულის საერთო მდგომარეობის შეფასებებს;
· საკლასო დავალება - მოიცავს საკლასო, დამოუკიდებელი და ჯგუფური სამუშაოების შესრულების ხარისხის,აგრეთვე, მიმდინარე მასალის შესაბამის ტესტირებებში მიღებულ შეფასებებს;
· შემაჯამებელი დავალებები - მოიცავს საკონტროლო წერებში, ეტაპობრივ ტესტირებებში, სასკოლო წერებში მიღებულ შეფასებებს.
|
შეფასების ფორმები
|
· ზეპირი გამოკითხვა
· წერითი სამუშაო
· პროექტი
· ტესტირება
· პრეზენტაცია
· თვითშეფასება
· ურტიერთშეფასება
|
სასწავლო რესურსები
|
მოსწავლი წიგნი, მოსწავლის რვეული, ტაბულები, თვალსაჩინოებები, ქიმიის და
ფიზიკის ვირტუალური ლაბორატორია, ინტერნეტი. სასკოლო ლაბორატორია
|
sabunebismetyvelo
mecnierebaTa safuZvlebi
VII klasi
I სემესტრი
06.11.2013
07.11.2013
08.11.2013
13.11.2013
14.11.2013
15.11.2013
20.11.2013
21.11.2013
22.11.2013
27.11.2013
28.11.2013
29.11.2013
04.12.2013
05.12.2013
06.12.2013
11.12.2013
12.12.2013
13.12.2013
18.12.2013
19.12.2013
20.12.2013
|
14.drekadobis Zala,hukis kanoni
15.wneva,wnevis gadacema myar sxeulebSi
16.paskalis kanoni
17.wneva siTxeebSi,ziarWurWeli
18.paskalis kanoni praqtikaSi
19.siTxisa da airis moqmedeba maTSi CaZirul
sxeulebze.atmosferuli wneva
20.arqimedes kanoni.sxeulebis curva
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli gakveTili
21.qimia-bunebismetyvelebis nawili
22.movlenebi
|
2 sT
3 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
1 sT
2 sT
2 sT
|
06.11.2013
07.11.2013
08.11.2013
13.11.2013
14.11.2013
15.11.2013
20.11.2013
21.11.2013
22.11.2013
27.11.2013
28.11.2013
29.11.2013
04.12.2013
05.12.2013
06.12.2013
11.12.2013
12.12.2013
13.12.2013
18.12.2013
19.12.2013
20.12.2013
|
14.drekadobis Zala,hukis kanoni
15.wneva,wnevis gadacema myar sxeulebSi
16.paskalis kanoni
17.wneva siTxeebSi,ziarWurWeli
18.paskalis kanoni praqtikaSi
19.siTxisa da airis moqmedeba maTSi CaZirul
sxeulebze.atmosferuli wneva
20.arqimedes kanoni.sxeulebis curva
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli gakveTili
21.qimia-bunebismetyvelebis nawili
22.movlenebi
|
2 sT
3 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
1 sT
2 sT
2 sT
|
sabunebismetyvelo mecnierebaTa safuZvlebi
VII klasi II სემესტრი
TariRi
|
Temis dasaxeleba
|
saaTebis
raodenoba
|
22.01.2014
23.01.2014
24.01.2014
29.01.2014
30.01.2014
31.01.2014
05.02.2014
06.02.2014
07.02.2014
12.02.2014
13.02.2014
14.02.2014
19.02.2014
20.02.2014
21.02.2014
26.02.2014
27.02.2014
28.02.2014
05.03.2014
06.03.2014
07.03.2014
12.03.2014
|
$23. Qqimiuri reaqciis niSnebi da pirobebi.
$24.wva da Jangva
$25.nivTierebis masis mudmivobis kanoni
$26.wyali
$27.xsnarebi.
$28.xsnadoba.
$29.mJava,fuZe,indikatori
$30.neitralizaciis reaqcia.
$31.erT da mravalujrediani organizmebi.
$32.ujredi_qsovili_organo_organizmi
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli samuSao
$33.ujredi ganapirobebs organizmis funqcias
$34.mcenareuli
ujredi.
|
1 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
1 sT
1 sT
1 sT
2 sT
|
13.03.2014
14.03.2014
19.03.2014
20.03.2014
21.03.2014
26.03.2014
27.03.2014
28.03.2014
02.04.2014
03.04.2014
04.04.2014
10.04.2014
11.04.2014
16.04.2014
23.04.2014
24.04.2014
25.04.2014
30.04.2014
01.05.2014
02.05.2014
07.05.2014
08.05.2014
14.05.2014
15.05.2014
16.05.2014
21.05.2014
|
$35.sokosa da cxoveluri ujredi
$36.umartivesebi da sxva parazitebi
$37.baqteriebi,arqebaqteriebi,cianobaqteriebi
$38.samefoebi.araujreduli agebulebis
organizmebi
$39.ZuZumwovrebis klasi
$40.qvewarmavlebis klasi
$41.frinvelebis klasi
$42.amfibiebis da Tevzebis klasi.
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli samuSao
$43.uxerxemlo cxovelebi,fexsaxsrianebi
$44.sxva uxerxemlo cxovelebi.
$45.saxeoba
$46. sqesobrivi da usqeso gamravleba.
$47.sruli da arasruli metamorfozi.
$48.protistebis,monerebis gamravleba
$49.
mcenareTa klasifikacia.
|
2 sT
1 sT
1 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
2 sT
1 sT
1 sT
2 sT
1 sT
1 sT
1 sT
|
სილაბუსი
|
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
ბიოლოგია
|
სწავლების საფეხური
კლასი
|
საბაზო საფეხური, VIII კლასი
|
სასწავლო კურსისსტატუსი
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული
სავალდებულო საგანი
|
სასწავლო კურსისხანგრძლივობა
|
ერთი სასწავლო წელი (ორი სემესტრი), კვირაში 2 აკადემიურისაათი.
|
პედაგოგი
|
თამარ
ბერიძე
maritengolili@gmail.com
577094807
|
სასწავლო კურსისზოგადი აღწერა
|
Bბiologiis am
naწilშi
mniSvnelovaniა adamianis
anatomiis Seswavla, moswavle swavlobs sakuTari organizmis agebulebas,საყრდენ-მამოძრავებელი,ენდოკრინული, ნერვული, გულ-სისხლძარღვთა, საჭმლის
მომნელებელი, გამომყოფი, გრძნობათა ორგანოების და გამრავლების სისტემების
მოქმედების პრინციპებს.
|
სასწავლო საგნის მიზანი
|
ბიოლოგიის სწავლების მიზანია მოსწავლებ შეისწავლოს
საკუთარი ორგანიზმი, გარშემომყოფებზე და საკუთარ თავზე დაკვირვებით შეძლოს
ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება, სწავლების მიზანია მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდეთ
კვლევა-ძიების უნარი, შეძლონ მარტივი ექსპერიმენტების ჩატარება.
მნიშვნელოვანია მოსწავლეებმა თამაშებში განახორციელონ პირველადი
დახმარების ღონისძიებები.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
|
მეცნიერული კვლევა ძიება
· კვლ.VIII.1. მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი
და კვლევის ეტაპები
· კვლ VIII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევიტი პროცესების განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა
· . კვლ.VIII 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა
საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
· კვლ.VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და
შეფასება
ცოცხალი სამყარო
· ბიოლ.VIII.5. მოსწავლეს შეუძლია საახასიათოს ადამიანის ორგანიზმის
ანატომიური და ფიზიოლოგიური თავისებურებები
· ბიოოლ.VIII.6. მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს ადამიანის ორგანიზმის მარეგულირებელი სისტემების
მნიშვნელობა
· ბიოლ.VIII.7. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ორგანიზმის შინაგანი გარემოს მუდმივობის
შენარჩუნების მნიშვნელობაზრ
· ბიოლ.VIII.8 მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ადამიანის გამრავლების სისტემის თავისებურებები
და ჩანასახის განვითარების სტადიები
· ბიოლ.VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ჯანსაღი ცხოვრების
წესის მნიშვნელობა ადამიანისთვის.
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
მოსწავლის შეფასება გამოიყვანება სამი ძირითადი კომპონენტის მიხედვით, ესენია: საშინაო დავალება, საკლასო სამუშაო და შემაჯამებელი სამუშაო.
· საშინაო დავალება - მოიცავს საშინაო დავალებების შესრულების სისტემატურობის, სისრულის, ხარისხის,აგრეთვე, საშინაო დავალებებისთვის განკუთვნილი რვეულის საერთო მდგომარეობის შეფასებებს;
· საკლასო დავალება - მოიცავს საკლასო, დამოუკიდებელი და ჯგუფური სამუშაოების შესრულების ხარისხის,აგრეთვე, მიმდინარე მასალის შესაბამის ტესტირებებში მიღებულ შეფასებებს;
· შემაჯამებელი დავალებები - მოიცავს საკონტროლო წერებში, ეტაპობრივ ტესტირებებში, სასკოლო წერებში მიღებულ შეფასებებს.
|
შეფასების ფორმები
|
· ზეპირი გამოკითხვა
· წერითი სამუშაო
· პროექტი
· ტესტირება
· პრეზენტაცია
· თვითშეფასება
· ურთიერთშეფასება
|
სასწავლო რესურსები
|
მოსწავლი წიგნი, სასკოლო ლაბორატორია, პლაკატები,
ინტერნეტი, მიკროსკოპი, მუდმუვუ პრეპარატები, ადამიანის ჩონჩხის და თორსის
მოდელი, თვალის მოდელი.სახის კუნთების მოდელი, შინაგანი ორგანოების მოდელები,
|
biologia
VIII klasi I semestri
TariRi
|
Temis dasaxeleba
|
saaTebis raodenoba
|
19.09.2013
20.09.2013
26.09.2013
27.09.2013
03.10.2013
04.10.2013
10.10.2013
11.10.2013
17.10.2013
18.10.2013
24.10.2013
25.10.2013
31.10.2013
01.11.2013
07.11.2013
08.11.2013
14.11.2013
15.11.2013
21.11.2013
22.11.2013
28.11.2013
29.11.2013
|
$1.araorganuli
nivTierebebi,wyali da mineraluri
marilebi,organuli
nivTierebebi, naxSirwylebi, lipidebi
cilebi,nukleinis
mJavebi.maTi Tvisebebi
$2.adamianis organizmis
qsovilebis agebuleba da
Ffunqciebi
$3.Zvlovani sistema,Zvlis
agebuleba,adamianis ConCxi
$4.kunTovani sistema,ConCxis
ganivzoliani
kunTi,gluvi kunTi,gulis
kunTi
$5.saWmlis momnelebeli
sistemis
daniSnuleba,moneleba piris
RruSi
gavlili masalis gameoreba
Semajamebeli gakveTili
$6.sakvebis moneleba
kuWSi,Tormetgoja nawlavSi.
$7.moneleba da Sewova wvril
nawlavSi,msxvili
nawlavi,misi funqciebi
$8.organizmis Sinagani
garemo,sisxlis Sedgeniloba da funqciebi
$9.gulis agebuleba da
muSaoba,sisxlis mimoqcevis
didi da mcire
wre,sisxlZarRvebis agebuleba
|
2 sT
2 sT
3 sT
3 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2sT
2 sT
|
biologia
VIII klasi II semestri
TariRi
|
Temis dasaxeleba
|
saaTebis raodenoba
|
23.01.2014
24.01.2014
30.01.2014
31.04.2014
06.02.2014
07.02.2014
13.02.2014
14.02.2014
20.02.2014
21.02.2014
27.02.2014
28.02.2014
06.03.2014
07.03.2014
03.03.2014
14.03.2014
20.03.2014
21.03.2014
27.03.2014
28.03.2014
03.04.2014
04.04.2014
10.04.2014
11.04.2014
24.04.2014
25.04.2014
01.05.2014
02.05.2014
08.05.2014
15.05.2014
16.05.2014
22.05.2014
23.05.2014
29.05.2014
30.05.2014
05.06.2014
06.06.2014
12.06.2014
13.06.2014
|
$13.mamakacis sasqeso
organoebi,qalis sasqeso organoebi
Canasaxis ganviTareba.
$14.naadrevi qorwineba
$15.sqesobrivi gziT
gadamdebi infeqciebi
$16.endokrinuli sistemis
moqmedebis principebi,hormonebi
_informaciis gadamtani
molekulebi
$17.farisebri
jirkvali.Tiroqsini,misi moqmedebis
meqanizmi,farisebraxlo jirkvali.
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli samuSao
$18.kuWqveSa
jirkvali,insulin da glukagoni.
Tirkmliszeda
jirkvali.adrenalini
$19.sasqeso
hormonebi.androgenebi,estrogenebi.hipofizi_
zrdis hormonebi
$20.nervuli sistemis
mniSvneloba,neironis
agebuleba,neironis tipebi.
$21.Tavis tvini,agebuleba da
funqciebi
$22.fsiqoaqtiuri
nivTierebebi.
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli samuSao
$23.grZnobaTa organoebis
receptorebi.mxedvelobis
organos
agebuleba,mxedvelobis raceptorebi.
$24.smenis organo.agebuleba
da funqciebi.
$25.ynosvis
organo.receptorebi da maTi funqciebi.
Gemovnebis
organo.receptorebi da maTi fenqciebi
$26.kanis agebuleba.kanis
funqciebi
$27.pirobiTi refleqsis
warmoqmnis meqanizmi.
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli samuSao.
gavliliMmasalis gameoreba
Mgavlili masalis gameoreba
Mgavlili masalis gameoreba
|
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
|
23.01.2014
24.01.2014
30.01.2014
31.04.2014
06.02.2014
07.02.2014
13.02.2014
14.02.2014
20.02.2014
21.02.2014
27.02.2014
28.02.2014
06.03.2014
07.03.2014
03.03.2014
14.03.2014
20.03.2014
21.03.2014
27.03.2014
28.03.2014
03.04.2014
04.04.2014
10.04.2014
11.04.2014
24.04.2014
25.04.2014
01.05.2014
02.05.2014
08.05.2014
15.05.2014
16.05.2014
22.05.2014
23.05.2014
29.05.2014
30.05.2014
05.06.2014
06.06.2014
12.06.2014
13.06.2014
|
$13.mamakacis sasqeso
organoebi,qalis sasqeso organoebi
Canasaxis ganviTareba.
$14.naadrevi qorwineba
$15.sqesobrivi gziT
gadamdebi infeqciebi
$16.endokrinuli sistemis
moqmedebis principebi,hormonebi
_informaciis gadamtani
molekulebi
$17.farisebri
jirkvali.Tiroqsini,misi moqmedebis
meqanizmi,farisebraxlo
jirkvali.
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli samuSao
$18.kuWqveSa
jirkvali,insulin da glukagoni.
Tirkmliszeda
jirkvali.adrenalini
$19.sasqeso
hormonebi.androgenebi,estrogenebi.hipofizi_
zrdis hormonebi
$20.nervuli sistemis
mniSvneloba,neironis
agebuleba,neironis tipebi.
$21.Tavis tvini,agebuleba da
funqciebi
$22.fsiqoaqtiuri
nivTierebebi.
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli samuSao
$23.grZnobaTa organoebis
receptorebi.mxedvelobis
organos
agebuleba,mxedvelobis raceptorebi.
$24.smenis organo.agebuleba
da funqciebi.
$25.ynosvis
organo.receptorebi da maTi funqciebi.
Gemovnebis organo.receptorebi
da maTi fenqciebi
$26.kanis agebuleba.kanis
funqciebi
$27.pirobiTi refleqsis
warmoqmnis meqanizmi.
Ggavlili masalis gameoreba
Semajamebeli samuSao.
gavliliMmasalis gameoreba
Mgavlili masalis gameoreba
Mgavlili masalis gameoreba
|
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
2 sT
2 sT
2 sT
2 sT
1 sT
|
სილაბუსი
|
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
ბიოლოგია
|
სწავლების საფეხური
კლასი
|
საბაზო საფეხური, IX კლასი
|
სასწავლო კურსისსტატუსი
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო
საგანი
|
სასწავლო კურსისხანგრძლივობა
|
ერთი სასწავლო წელი (ორი სემესტრი), კვირაში 2 აკადემიურისაათი.
|
პედაგოგი
|
თამარ
ბერიძე
maritengolili@gmail.com
577094807
|
სასწავლო კურსისზოგადი აღწერა
|
ბiologiis am naწilშi
mniSvnelovaniა cocxali
sistemis zogadi niSnebis Seswavla, agreTve genetikis da evoluciis safuZvlebis
swavla. Mmoswavleebi ecnobian memkvidreobiTobis da cvalebadobis
kanonzomierebebs. Mme – 9 კლასში შეისწავლებააგრეთვე ეკოლოგიის
ძირითადი ცნებები
|
სასწავლო საგნის მიზანი
|
ბიოლოგიის სწავლების მიზანია მოსწავლემ შეისწავლოს ცოცხალი სამყაროს
ძირითადი კრიტერიუმები კვება, სუნთქვა, მოძრაობა, გამრავლება,
გაღიზიანებადობა,ზრდა, გამოყოფა. შეისწავლონ მემკვიდრეობითობის და ცვალებადობის
კანონზომიერებები, გენეტიკის საფუძვლები და შეძლონ მარტივი გენეტიკური ამოცანების
ამოხსნა. მოცბულ საფეხურზე შეისწავლება ევოლუციური მოძღვრების საფუძვლები.
აგრეტვე ეკოლოგიის ძირითადი ცნებები ეკოსისტემა, კვებითი დონეები, ეკოლოგიური
პირამიდები, დამოკიდებულებები ორგანიზმებს შორის თანასაზოგადოებაში და გარემოს
ფაქტორებთან.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
|
მეცნიერული კვლევა ძიება
· კვლ.IX.1. მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი
და კვლევის ეტაპები
· კვლ IX.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევიტი პროცესების განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა
· . კვლ.IX 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა
საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
· კვლ.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და
შეფასება
ცოცხალი სამყარო
· ბიოლ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ცოცხალი სისტემის
ზოგადი თვისებები
· ბიოოლ.IX.6. ოსწავლეს შეუძლია
დაახასიათოს მემკვიდერობა და ცვალებდობა,ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის
კანონები,იმსჯელოს გენეტიკის მნიშვნელობაზე მედიცინასა და სელექციაში
· ბიოლ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია
იმსჯელოს ცოცხალი სამყაროს ისტორიულ განვითარებაზე,დაუკავშიროს ორგანიზმთა
მრავალფეროვნება ევოლუციურ პროცესს
· ბიოლ.IX.8 მოსწავლეს შეუძლია
გააანალიზოს ურთიერთკავშირი ეკოსისტემის კომპონენტებს შორის და იმსჯელოს
ორგენიზმების ურთიერთქმედების როლზე ეკოსისტემის სტაბილურობის შენარჩუნებაში
· ბიოლ.IX.9. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს გარემო
ფაქტორების მნიშვნელობა ადამიანის ჯანმრთელობისათვის
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
მოსწავლის შეფასება გამოიყვანება სამი ძირითადი კომპონენტის მიხედვით, ესენია: საშინაო დავალება, საკლასო სამუშაო და შემაჯამებელი სამუშაო.
· საშინაო დავალება - მოიცავს საშინაო დავალებების შესრულების სისტემატურობის, სისრულის, ხარისხის,აგრეთვე, საშინაო დავალებებისთვის განკუთვნილი რვეულის საერთო მდგომარეობის შეფასებებს;
· საკლასო დავალება - მოიცავს საკლასო, დამოუკიდებელი და ჯგუფური სამუშაოების შესრულების ხარისხის,აგრეთვე, მიმდინარე მასალის შესაბამის ტესტირებებში მიღებულ შეფასებებს;
· შემაჯამებელი დავალებები - მოიცავს საკონტროლო წერებში, ეტაპობრივ ტესტირებებში, სასკოლო წერებში მიღებულ შეფასებებს.
|
შეფასების ფორმები
|
· ზეპირი გამოკითხვა
· წერითი სამუშაო
· პროექტი
· ტესტირება
· პრეზენტაცია
· თვითშეფასება
· ურთიერთშეფასება
|
სასწავლო რესურსები
|
მოსწავლი წიგნი, სასკოლო ლაბორატორია, პლაკატები,
ინტერნეტი, მიკროსკოპი, მუდმუვუ პრეპარატები, ადამიანის ჩონჩხის და თორსის
მოდელი, თვალის მოდელი.სახის კუნთების მოდელი, შინაგანი ორგანოების მოდელები,
|
სილაბუსი
|
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
ბიოლოგია
|
სწავლების საფეხური
კლასი
|
საშუალო საფეხური, X კლასი
|
სასწავლო კურსისსტატუსი
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული
სავალდებულო საგანი
|
სასწავლო კურსისხანგრძლივობა
|
ერთი სასწავლო წელი (ორი სემესტრი), კვირაში 3 აკადემიურისაათი.
|
პედაგოგი
|
ვერიკო კაპანაძე
595450512
|
სასწავლო კურსისზოგადი აღწერა
|
Bბiologiis am
naწilშi მოსწავლეები შეისწავლიან უჯრედის აგებულებას და
ცხოველქმედების პროცესებს, ფოტოსინთეზის თავისებურებებს. მოცემულ საფეხურზე ორგანოთა
სისტემების შესწავლა ხდება ორგანიზმის განვითარების ყველა დონეზე.
|
სასწავლო საგნის მიზანი
|
ბიოლოგიის სწავლების მიზანია მოსწავლეებმა შეისწავლონ უჯრედის
აგებულება, ორგანოიდები და მათი ფუნქციები,უჯრედული თეორია, ფოტოსინთეზის
პროცესი, პლასტიკური და ენერგეტიკული ცვლის თავისებურებები. მოსწავლეები
შეისწავლიან ორგანოთა სისტემების აგებულებას უმარტივესებში, ნაწლავღრუიანებში,
მოლუსკებში, თევზებში, ამფიბიებში, მწერებში, ქვეწარმავლებში, ფრინველებსა და
ძუძუმწოვრებში. მსჯელობენ ჰომეოსტაზის მნიშვნელობაზე ორგანიზმებისათვის.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
|
მეცნიერული კვლევა ძიება
· კვლ.IX.1. მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი
და კვლევის ეტაპები
· კვლ IX.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცესების განხორციელება,
მონაცემების აღრიცხვა
· კვლ.IX 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა
საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
· კვლ.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და
შეფასება
ცოცხალი სამყარო
ბიოლ.X.5.მოსწავლეს შეუძლია
იმსჯელოს უჯრედში მიმდინარე პროცესებზე და დაასაბუთოს
მათი მნიშვნელობა ორგანიზმისათვის.
ბიოლ.X.6.მოსწავლეს შეუძლია
დაახასიათოს სუნთქვის პროცესის თავისებურებები მცენარეებსა და ცხოველებში.
ბიოლ.X.7.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს კვების და
მონელების მნიშვნელობა ორგანიზმის ზრდა-განვითარებისათვის და ენერგიით
უზრუნველსაყოფად.
ბიოლ.X.8.მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ფოტოსინთეზზე,
როგორც მცენარეული ბიომასის წარმომქმნელ საკვანძო პროცესზე.
ბიოლ.X.9.მოსწავლეს
შეუძლია დაასაბუთოს სატრანსპორტო სისტემის მნიშვნელობა
ორგანიზმისათვის.
ბიოლ.X.10. მოსწავლეს შეუძლია
დაასაბუთოს მაკოორდინირებელი სისტემების მნიშვნელობა ორგანიზმისათვის.
ბიოლ.X.11.მოსწავლეს შეუძლია
დაასაბუთოს გამომყოფი სისტემის მნიშვნელობა შინაგანი გარემოს მუდმივობის
შენარჩუნებისათვის (ჰომეოსტაზი).
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
მოსწავლის შეფასება გამოიყვანება სამი ძირითადი კომპონენტის მიხედვით, ესენია: საშინაო დავალება, საკლასო სამუშაო და შემაჯამებელი სამუშაო.
· საშინაო დავალება - მოიცავს საშინაო დავალებების შესრულების სისტემატურობის, სისრულის, ხარისხის,აგრეთვე, საშინაო დავალებებისთვის განკუთვნილი რვეულის საერთო მდგომარეობის შეფასებებები
· საკლასო დავალება - მოიცავს საკლასო, დამოუკიდებელი და ჯგუფური სამუშაოების შესრულების ხარისხის,აგრეთვე, მიმდინარე მასალის შესაბამის ტესტირებებში მიღებულ შეფასებებს;
· შემაჯამებელი დავალებები - მოიცავს საკონტროლო წერებში, ეტაპობრივ ტესტირებებში, სასკოლო წერებში მიღებულ შეფასებებს.
|
შეფასების ფორმები
|
· ზეპირი გამოკითხვა
· წერითი სამუშაო
· პროექტი
· ტესტირება
· პრეზენტაცია
· თვითშეფასება
· ურთიერთშეფასება
|
სასწავლო რესურსები
|
მოსწავლი წიგნი, სასკოლო ლაბორატორია, პლაკატები,
ინტერნეტი, მიკროსკოპი, მუდმუვუ პრეპარატები, ადამიანის ჩონჩხის და თორსის
მოდელი, თვალის მოდელი.სახის კუნთების მოდელი, შინაგანი ორგანოების მოდელები,
|
სილაბუსი
|
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
ბიოლოგია
|
სწავლების საფეხური
კლასი
|
საშუალო საფეხური, XI კლასი
|
სასწავლო კურსისსტატუსი
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული
სავალდებულო საგანი
|
სასწავლო კურსისხანგრძლივობა
|
ერთი სასწავლო წელი (ორი სემესტრი), კვირაში 2 აკადემიურისაათი.
|
პედაგოგი
|
ვერიკო კაპანაძე
595450512
|
სასწავლო კურსისზოგადი აღწერა
|
Bბiologiis am
naწilშi mniSvnelovaniა genetikis
შესწავლა..
Mmoswavleebi ecnobian memkvidreobiTobis da cvalebadobis kanonzomierebebs. შეისწავლიან ევოლუციის მიმართულებებს.Mმოცემულ კლასში
შეისწავლება აგრეთვე ეკოლოგიის ძირითადისაკითხები და ადამიანის გავლენა ეკოსისტემაზე.
|
სასწავლო საგნის მიზანი
|
ბიოლოგიის სწავლების
მიზანია ორგანიზმის გამრავლებისა და განვითარების შესწავლა, მიტოზისა და მეიოზის
მნიშვნელობის ახსნა, ორგანიზმთა ემბრიონული და პოსტემბრიონული განვითარების
შესწავლა. მოსწავლეები შეისწავლიან მემკვიდრეობისა და ცვალებადობის კანონზომიერებებს,
მენდელის მიერ დადგენილი კანონზომიერებებს, შეძლებენ გენეტიკური ამოცანების
ამოხსნას. მოსწავლეები შეისწავლინ შეხედულებებს ცოცხალი სამყაროს ევოლუციის
შესახებ, აგრეთვე შეისწავლება ეკოლოგია და ეკოსისტემები, კვებითი ურთიერთობები,
ეკოლოგიური პირამიდები. ადამიანის გავლენა ეკოსისტემაზე.მოსწავლეებს შეუძლიათ
იმსჯელონ მიკროორგანიზმების როლზე ადამიანის საქმიანობაზე და ყოფა ცხოვრებაში.
გაეცნონ მიკროორგანიზმების მიერ გამოწვეულ დაავადებებს მათი თავიდან აცილების
გზებს.
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
|
მეცნიერული კვლევა ძიება
· კვლ.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი
და კვლევის ეტაპები
· კვლ XI.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევიტი პროცესების განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა
· . კვლ.XI 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა
საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
· კვლ.XI.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და
შეფასება
ცოცხალი სამყარო
· ბიოლ.XI.5. .მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ორგანიზმთა გამრავლების და ინდივიდური განვითარების ფორმები.
· ბიოლ.XI.6. .მოსწავლეს
შეუძლია ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის კანონები
და იმსჯელოს
ცვალებადობის ფორმებზე.
· ბიოლ.XI.7. მოსწავლეს შეუძლია
გამოიყენოს ევოლუციის კონცეფცია
ორგანული სამყაროს მრავალფეროვნების და მასში მიმდინარე
ცვლილებების ასახსნელად.
· ბიოლ.XI.8 .მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ეკოსისტემაში მიმდინარე ნივთიერებათა მიმოქცევის და ენერგიის ცვლის
პროცესები.
· ბიოლ.XI.9.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს ეკოლოგიური ფაქტორების მნიშვნელობა ეკოსისტემების
ფორმირებისათვის და იმსჯელოს გარემოსდაცვით პრობლემებზე.
· ბიოლ.XI .9.მოსწავლეს შეუძლია
იმსჯელოს ადამიანის
ყოფისათვისმიკროორგანიზმების
სასარგებლო და საზიანო
თვისებების მნიშვნელობაზე.
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
მოსწავლის შეფასება გამოიყვანება სამი ძირითადი კომპონენტის მიხედვით, ესენია: საშინაო დავალება, საკლასო სამუშაო და შემაჯამებელი სამუშაო.
· საშინაო დავალება - მოიცავს საშინაო დავალებების შესრულების სისტემატურობის, სისრულის, ხარისხის,აგრეთვე, საშინაო დავალებებისთვის განკუთვნილი რვეულის საერთო მდგომარეობის შეფასებებს;
· საკლასო დავალება - მოიცავს საკლასო, დამოუკიდებელი და ჯგუფური სამუშაოების შესრულების ხარისხის,აგრეთვე, მიმდინარე მასალის შესაბამის ტესტირებებში მიღებულ შეფასებებს;
· შემაჯამებელი დავალებები - მოიცავს საკონტროლო წერებში, ეტაპობრივ ტესტირებებში, სასკოლო წერებში მიღებულ შეფასებებს.
|
შეფასების ფორმები
|
· ზეპირი გამოკითხვა
· წერითი სამუშაო
· პროექტი
· ტესტირება
· პრეზენტაცია
· თვითშეფასება
· ურთიერთშეფასება
|
სასწავლო რესურსები
|
მოსწავლი წიგნი, სასკოლო ლაბორატორია, პლაკატები,
ინტერნეტი, მიკროსკოპი, მუდმუვუ პრეპარატები, ადამიანის ჩონჩხის და თორსის მოდელი,
თვალის მოდელი.სახის კუნთების მოდელი, შინაგანი ორგანოების მოდელები,
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий