ტესტები ბიოლოგიაში

ბიოლოგია   IX   კლასი

ავტორები:  ნ. ზაალიშვილი, ნ. იოსებაშვილი

შემაჯამებელი ტესტური დავალება ბიოლოგიაშიIII

თავი  IV
თემა: ეკოლოგია
16. ურთიერთობანი ორგანიზმებს შორის თანასაზოგადოებაში.
17. კვებითი ჯაჭვი. კვებითი ქსელი.
18. ფოტოსინთეზში მორეაგირე ნივთიერებები. ქლოროფილის და მზის ენერგიის როლი ფოტოსინთეზში. ფოტოსინთეზის მნიშვნელობა
19. ენერგიის გადაცემა კვებით ჯაჭვში
20. პოპულაციის რიცხობრიობა, მასზე მოქმედი ფაქტორები. პოპულაციის რიცხობრიობის განსაზღვრის მეთოდები
21. ბიოგეოქიმიური ციკლი











მიმართულება: ცოცხალი სამყარო
ბიოლ.IX.7.მოსწავლეს შეუძლიაიმსჯელოსცოცხალისამყაროსისტორიულგანვითარებაზე, დაუკავშიროსორგანიზმთამრავალფეროვნებაევოლუციისპროცესს.
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • მსჯელობს დარვინისა და უოლესის მიერ გამოვლენილ მთავარ ევოლუციურ  ფაქტორზე (ბუნებრივი გადარჩევა)  და სათანადო მაგალითებით ასაბუთებს მის მოქმედებას;
  • ადარებს ერთმანეთს ბუნებრივ და ხელოვნურ გადარჩევას და სათანადო მაგალითებით ასაბუთებს თავის შეხედულებას;
  • ახასიათებს არსებობისათვის ბრძოლის ფორმებს;
ბიოლ.IX.8.მოსწავლეს  შეუძლია გააანალიზოს ურთიერთკავშირი ეკოსისტემის
კომპონენტებს  შორის და იმსჯელოს ორგანიზმების ურთიერთქმედების როლზე
ეკოსისტემის სტაბილურობის შენარჩუნებაში.
 შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
·         განარჩევს მცენარეებსა და ცხოველებზე მოქმედ ძირითად გარემო ფაქტორებს (მაგ., ტემპერატურა, განათება, წყალი, საკვები ნივთიერებები).
·         ამყარებს კავშირებს ეკოსისტემის  კომპონენტებს შორის, მსჯელობს ორგანიზმთა გავრცელებისა და მრავალფეროვნების ძირითად მალიმიტირებელ  ფაქტორებზე;

 შემაჯამებელი ტესტური დავალების შეფასების რუბრიკა

შედეგები


1-2 ქულა
დაბალი
3-4 ქულა
საშუალოზე დაბალი
5-6 ქულა
საშუალო
7-8 ქულა საშუალოზე მაღალი
9-10 ქულა მაღალი
ინფორმაციის გახსენებაზე
ორიენტირებული დავალებები
არ იცის მასალა,
შესაბამისად საერთოდ ვერ პასუხობს უმარტივეს კითხვებს
არ იცის მასალა, შესაბამისად ძნელად პასუხობს უმარტივეს კითხვებს
იცის, მაგრამ არამყარად
ფლობს ინფორმაციას,მაგრამ უშვებს გარკვეულ შეცდომებს
სრულყოფილად ფლობს ინფორმაციას
შემაჯამებელ სამუშაოებში ცოდნის და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნების უნარი

ვერ ასრულებს დამოუკიდებლად დავალებებს
უჭირს დამოუკიდებლად დავალებების შესრულება
ცდილობს მაქსიმალურად გამოამჟღავნოს თავისი ცოდნა
იყენებს ცოდნას გარკვეული შეცდომებით
იყენებს ცოდნას





თარიღი:---------------------------------
სკოლა:-----------------------------------
კლასი:  IX
სახელი, გვარი--------------------------
შემაჯამებელი ტესტური დავალება ბიოლოგიაში  IV
ვარიანტი I
ინსტრუქცია - დავალებაში დასმულია შეკითხვა და მოცემულია 3-4 სავარაუდო პასუხი, რომელთაგან მხოლოდ ერთია სწორი. ყოველი სწორი პასუხი ფასდება 0,5 ქულით.                  მაქსიმალური ქულა - 10.
1.ორი სახეობის ინდივიდის ასეთი ურთიერთობა, როდესაც ერთ-ერთი მათგანი მეორეს ხანგრძლივად იყენებს, როგორც საარსებო გარემოსა, ისე კვების წყაროს:


ა. მტაცებლობა
ბ. კონკურენცია
გ. პარაზიტიზმი
დ. ნეიტრალიზმი


2. რის მაგალითია მღიერი?


ა. ნეიტრალიზმის
ბ. პარაზიტიზმის
გ. სიმბიოზის
დ. კონკურენციის


3. სიმბიოზი არის:
ა. ორი ორგანიზმის შორის ხანგრძლივი სასარგებლო თანაცხოვრება
ბ. ურთიერთობა, რომლის დროსაც ორგანიზმები ერთმანეთზე უშულაოდ არ ზემოქმედებენ
გ. ურთიერთობა, რომლის დროსაც ორგანიზმებს მსგავსი ეკოლოგიური მოთხოვნილებები გააჩნიათ
დ. ორი სახეობის ინდივიდის ისეთი ურთიერთობა, როდესაც ერთ-ერთი მათგანი მეორეს ხანგრძლივად იყენებს, როგორც საარსებო გარემოსა, ისე კვების წყაროს
4. როგორი შეგუებულობა ახასიათებს ჭიამაიასს:


ა. მფარველობითი შეფერილობა
ბ. გამაფრთხილებელი შეფერილობა
გ.დანაწევრებითი შეფერილობა
დ. ყველა პასუხი მცდარია


5. მფარველობითი შეფერილობა ახასიათებს:


ა. ბუზს
ბ. ქამელიონს
გ. სკუნსს
დ. ყველა პასუხი სწორია


6. ორგანიზმებს შორის ურთიერთობის ყველაზე დაძაბულ და მწვავე ფორმას მიეკუთვნება:


ა. პარაზიტიზმი
ბ. სიმბიოზი
გ. მტაცებლობა
დ. კონკურენცია


7. როგორი კავშირია  ეკოსისტემაში სხვადასხვა სახეობის ინდივიდებს შორის?


ა. გენეტიკური
ბ. ნათესაური
გ. კვებითი
დ. ტერიტორიული


8. კონსუმენტი არის ორგანიზმი, რომელიც:
ა. თვითონ წარმოქმნის ორგანულ ნივთიერებებს
ბ. სარგებლობს ავტოტროფების მიერ დამზადებული პროდუქციით
გ. მონაწილეობს ორგანული ნივთიერებების მინერალურ ნივთიერებებად გარდაქმნაში
დ. ყველა პასუხი მცდარია
 9. ორგანიზმებს, რომლებიც ორგანულ ნივთიერებებს ქმნიან, ეწოდებათ:


ა. პროდუცენტები
ბ. კონსუმენტები
გ. რედუცენტები


10. კვებითი ჯაჭვის რომელ რგოლს მიეკუთვნება ბაყაყი?


ა. პროდუცენტებს
ბ. კონსუმენტებს
გ. რედუცენტებს


11. მცდარია:
ა. ფოტოსინთეზის დროს შთაინთქმევა ენერგია, სუნთქვის დროს კი - გამოიყოფა
ბ. ფოტოსინთეზი მიმდინარეობს დღისით, სუნთქვა - ღამე
გ. ფოტოსინთეზი მიმდინარეობს მწვანე უჯრედებში, სუნთქვა - ყველა ცოცხალ უჯრედში
დ. ფოტოსინთეზის დროს შთაინთქმევა ნახშირორჟანგი, სუნთქვისას - ჟანგბადი
12. ფოტოსინთეზის საწყისი პროდუქტებია:


ა. გლუკოზა და ჟანგბადი
ბ. ჟანგბადი და წყალი
გ. ნახშირორჟანგი და წყალი
დ. მხოლოდ ნახშირორჟანგი


13. მთავარი როლი ფოტოსინთეზის პროსეცში ქლოროფილს ენიჭება რადგან:


ა. ის მემბრანული ცილაა
ბ. მასში მაგნიუმის ატომია
გ. ის შთანთქავს მზის სხივებს
დ. მასზე დამოკიდებულია მცენარეის მწვანე შეფერილობა


14. მზის ენერგიის რამდენ პროცენტს იყენებს მცენარე?


ა. 1%
ბ. 5%
გ. 10%
დ. 20%


15. პოპულაციის წევრები:
ა. თავისუფლად ეჯვარებიან ერთმანეთს
ბ. ხანგრძლივად არსებობენ მოცემულ არეალში
გ. მიეკუთვნებიან ერთ სახეობას
დ. ყველა პასუხი სწორია
16. პოპულაციის რიცხობრიობაზე მოქმედებს:


ა. შობადობა და სიკვდილიანობა
ბ. იმიგრაცია
გ. ემიგრაცია
დ. ყველა პასუხი სწორია


17. წყლის წრიულ მოძრაობას ეწოდება:


ა. წყლის კონდენსაცია
ბ. წყლის აორთქლება
გ. წყლის ციკლი
დ. წყლის მიმოცვლა


18. რომელი ნივთიერებების სარეზერვო ფონდებია ტორფი, ქვანახშირი, ნავთობი?


ა. აზოტის
ბ. წყალბადის
გ. ნახშირბადის
დ. ჟანბადის


19. რომელი ელემენტის წრებრუნვაში მონაწილეობენ კოჟრის ბაქტერიები?


ა. ჟანგბადის
ბ. ნახშირბადის
გ. აზოტის
დ. ფოსფორის


20. რომელი აირის დაგროვება ატმოსფეროში იწვევს სათბურის ეფექტს?
ა. მეთანის
ბ. ნახშირორჟანგის
გ. აზოტის
დ. ჟანგბადი
თარიღი:---------------------------------
სკოლა:-----------------------------------
კლასი:  IX
სახელი, გვარი--------------------------
შემაჯამებელი ტესტური დავალება ბიოლოგიაში  IV
ვარიანტი II

ინსტრუქცია - დავალებაში დასმულია შეკითხვა და მოცემულია 3-4 სავარაუდო პასუხი, რომელთაგან მხოლოდ ერთია სწორი. ყოველი სწორი პასუხი ფასდება 0,5 ქულით.                  მაქსიმალური ქულა - 10.

1.მეცნიერებას, რომელიც შეისწავლის ცოცხალ ორგანიზმებს შორის დამყარებულ ურთიერთობებს, ეწოდება:


ა. გენეტიკა
ბ. ეკოლოგია
გ. ევოლუცია
დ. ზოოლოგია


2. ორი სახეობის ინდივიდის თანაცხოვრების ისეთი ფორმა, რომელიც ორივესთვის სასარგებლოა:


ა. ნეიტრალიზმი
ბ. სიმბიოზი
გ. კონკურენცია
დ. პარაზიტიზმი


3. ნეიტრალიზმი არის:
 ა. ორი ორგანიზმის შორის ხანგრძლივი სასარგებლო თანაცხოვრება
ბ. ურთიერთობა, რომლის დროსაც ორგანიზმები ერთმანეთზე უშულაოდ არ ზემოქმედებენ
გ. ურთიერთობა, რომლის დროსაც ორგანიზმებს მსგავსი ეკოლოგიური მოთხოვნილებები გააჩნიათ
დ. ორი სახეობის ინდივიდის ისეთი ურთიერთობა, როდესაც ერთ-ერთი მათგანი მეორეს ხანგრძლივად იყენებს, როგორც საარსებო გარემოსა, ისე კვების წყაროს
4. რა ურთიერთობა ჩამოყალიბდა მგელსა და ხოჭოს შორის, რომლებიც ერთ ტყეში ცხოვრობენ?


ა. ნეიტრალიზმი
ბ. პარაზიტიზმი
გ. მტაცებლობა
დ. კონკურენცია


5. როგორ ურთიერთობას მიეკუთვნება კონკურენცია:


ა. პოზიტიურს
ბ. ნეგატიურს
დ. ნეიტრალურს


6. შეგუებულობა:
ა. ბუნებრივი გადარჩევის შედეგია
ბ. არსებობს მორფოლოგიური, ფიზიოლოგიური, ქცევითი
გ. შეიძლება ორგანიზმს ერთდროულად რამდენიმე სახის შეგუებულობა ახასიათებდეს
დ. ყველა პასუხი სწორია
7. კვებითი ჯაჭვის პირველი რგოლია:


ა. პროდუცენტი
ბ. კონსუმენტი
გ. რედუცენტი


8. ამ ორგანიზმებს უკან დამბრუნებელს, აღმდგენელს უწოდებენ:


ა. პროდუცენტები
ბ. კონსუმენტები
გ. რედუცენტები


9. რომელი ცხოველები მიეკუთვნება კონსუმენტებს?


ა. ხორციჭამია
ბ. ნაირჭამია
გ. მცენარეჭამია
დ. ყველა პასუხი სწორია


10. ენერგიის პირველწყაროს დედამიწაზე წარმოადგენს:


ა. ატფ
ბ. ცოცხალი ორგანიზმები
გ. მზე
დ. ორგანული ნივთიერებები


11. ნახშირორჟანგის რამდენი მოლეკულა არის საჭირო გლუკოზის ერთი მოლეკულის წარმოსაქმნელად?


ა. 1
ბ. 2
გ. 6
დ. 38


12. ფოტოსინთეზის პროცესში სინთეზირებული გლუკოზა უჯრედში ფერმენტების მონაწილეობით გარდაიქმნება:


ა. სახამებლად
ბ. საქაროზად
გ. ცილებად
დ. ყველა პასუხი სწორია


13. ეკოლოგიურ პირამიდას ეწოდება:


ა. რიცხვთა
ბ. ბიომასის
გ. ენერგიის
დ. ყველა პასუხი სწორია


14. ერთი სახეობის ინდივიდთა ჯგუფს, რომელიც გარკვეულ ტერიტორიაზე ბინადრობს, ეწოდება:


ა. ჯიში
ბ. პოპულაცია
გ. თანასაზოგადოება
დ. შტამი


15. პოპულაციის რიცხობრიობაზე მოქმედებს:


ა. ტემპერატურა
ბ. ტენიანობა
გ. წელიწადის დროის მონაცვლეობა
დ. ყველა პასუხი სწორია


16. წყლის გადასვლას აირადი მდგომარეობიდან თხევადში ეწოდება:


ა. წყლის ციკლი
ბ. კონდენსაცია
გ. აორთქლება
დ. მიმოცვლა


17. ატმოსფეროს დაბინძურება მიზეზია:


ა. გლობალური დათბობის
ბ. ოზონის შრის ცვლილების
გ. მჟავა წვიმების
დ. ყველა პასუხი სწორია


18. ნახშირორჟანგის რაოდენობა ატმოსფეროში შედარებით უცვლელია. ეს შედეგია:


ა. ამინომჟავების სინთეზის
ბ. ცილების სინთეზის
გ. ფოტოსინთეზის
დ. ცხიმების სინთეზის


19. ნახშირბადის რეზერვუარია:


ა. ტორფი
ბ. ნავთობი
გ. ქვანახშირი
დ. ყველა პასუხი სწორია


20. რის საწინააღმდეგოდ იყენებს ადამიანი ინსექტიციდებს?


ა. მწერების
ბ. სოკოების
გ. სარეველა მცენარეების
დ. ცხოველები




თარიღი:---------------------------------
სკოლა:-----------------------------------
კლასი:  IX
სახელი, გვარი--------------------------
შემაჯამებელი ტესტური დავალება ბიოლოგიაში  IV
ვარიანტი III
ინსტრუქცია - დავალებაში დასმულია შეკითხვა და მოცემულია 3-4 სავარაუდო პასუხი, რომელთაგან მხოლოდ ერთია სწორი. ყოველი სწორი პასუხი ფასდება 0,5 ქულით.                  მაქსიმალური ქულა - 10.

1.ცოცხალ ორგანიზმებზე მოქმედებს:


. ფიზიკურიფაქტორები
ბ. მათი გარემომცველი სხვა ორგანიზმები
გ. ადამინი
დ. ყველა პასუხი სწორია


2. უარყოფითი ურთიერთობის ფორმა, რომლის დროსაც ორგანიზმებს მსგავსი ეკოლოგიური მოთხოვნილებები გააჩნიათ:


ა. მტაცებლობა
ბ. კონკურენცია
გ. პარაზიტიზმი
დ. ნეიტრალიზმი


3. ურთიერთობის რომელ ფორმას მიეკუთვნება ურთიერთობა, როდესაც ჩიტი ნიანგს კბილებს უსუფთავებს:


ა. ნეიტრალიზმი
ბ. პარაზიტიზმი
გ. სიმბიოზი
დ. კონკურენცია


4. კონკურენცია არის:
ა. ორი ორგანიზმის შორის ხანგრძლივი სასარგებლო თანაცხოვრება
ბ. ურთიერთობა, რომლის დროსაც ორგანიზმები ერთმანეთზე უშულაოდ არ ზემოქმედებენ
გ. ურთიერთობა, რომლის დროსაც ორგანიზმებს მსგავსი ეკოლოგიური მოთხოვნილებები გააჩნიათ
დ. ორი სახეობის ინდივიდის ისეთი ურთიერთობა, როდესაც ერთ-ერთი მათგანი მეორეს ხანგრძლივად იყენებს, როგორც საარსებო გარემოსა, ისე კვების წყაროს
5. როგორ ურთიერთობებს მიეკუთვნება პარაზიტიზმი:


ა. ურთიერთსასარგებლოს
ბ. ურთიერთმავნეს
გ. სასარგებლო-ნეიტრალურს
დ. სასარგებლო-მავნეს


6. ბუზებს, ბაღლინჯოებს, კალიებს და მწერებს, რომლებიც მწვანე მცენარეებზე სახლობენ, მწვანე შეფერილობა აქვთ. ასეთ შეფერილობას ეწოდება:


ა. მფარველობითი
ბ. გამაფრთხილებელი
გ. დანაწევრებითი


7. კვებითი ჯაჭვის ამ ორგანიზმებს მომხმარებლებსაც უწოდებენ:


ა. პროდუცენტი
ბ. კონსუმენტი
გ. რედუცენტი


8. მცენარეებისა და ცხოველების სიკვდილის შემდეგ მათ ნარჩენ ორგანულ ნივთიერებებს ბაქტერიები და სოკოები მოიხმარენ. მათ უწოდებენ:


ა. პროდუცენტებს
ბ. კონსუმენტებს
გ. რედუცენტებს


9. კვებითი ქსელი რაც უფრო რთულია:


ა. მით უფრო სტაბილურია
ბ. მას დაშლა არ ემუქრება
გ. გააჩნია კვების ალტერნატიული წყაროები
დ. ყველა პასუხი სწორია


10. ენერგიის რამდენი პროცენტი გადაეცემა მცენარეებიდან მცენარიჭამია ცხოველებს?


ა. 1%
ბ. 10%
გ. 20%
დ. 100%


11. რა ენერგიას იღენებენ პროდუცენტები ფოტოსინთეზის დროს?


ა. ქიმიური რეაქციების
ბ. მზის
გ. გლუკოზის
დ. ატფ-ის


12. ფოტოსინთეზის საბოლოო პროდუქტებია:


ა. გლუკოზა და ჟანგბადი
ბ. ჟანგბადი და წყალი
გ. წყალი და ნახშირორჟანგი
დ. გლუკოზა და წყალი


13. ფოტოსინთეზის პროცესი არ ახასიათებს:


ა. სოკოებს
ბ. ციანობაქტერიებს
გ. მურა წყალმცენარეებს
დ. ყველა პასუხი სწორია


14. ცოცხალი ორგანიზმების საერთო მასას კვებითი ჯაჭვის ყოველ საფეხურზე გამოხატავს:


ა. რიცხვთა პირამიდა
ბ. ბიომასის პირამიდა
გ. ენერგიის პირამიდა


15. გარკვეულ ტერიტორიზე პოპულაციის წარმომადგენელთა რაოდენობას ეწოდება:


ა. პოპულაციური ტალღები
ბ. პოპულაციის რიცხობრიობა
გ. ბიოტური პოტენციალი
დ. გარემოს ტევადობა


16. რომელ მეთოდს იყენებენ პოპულაციების რიცხობრიობის დასადგენად?


ა. კვადრატის
ბ. მონიშვნის
გ. ბადით დაჭერას
დ. ყველა პასუხი სწორია


17.  რომელი ნივთიერებების სარეზერვო ფონდებია ალმასის, გრაფიტის, კირქვის საბადოები?
ა. აზოტის


ბ. წყალბადის
გ. ნახშირბადის
დ. ჟანბადის


18.  რომელი აირის მომატებით ატმოსფეროში არის გამოწვეული სათბურის ეფექტი?


ა. ჟანგბადის
ბ. ნახშირორჟანგის
გ. ნახშირბადის
დ. აზოტის


19. მცდარია:
ა. ნახშირბადის რეზერვუარებს მიეკუთვნება ნავთობი, ქვანახშირი, ტორფი
ბ. ნახშირბადი ატმოსფეროში გამოიყოფა სუნთქვის და ფოტოსინთეზის დროს
გ. დედამიწის ქანები ნახშირბადის ბიოტური რეზერვუარებია
დ. ნახშირბადი ყველა ორგანული ნივთიერების ძირითადი შემადგენელი ელემენტია
20.  რის საწინააღმდეგოდ იყენებს ადამიანი ფუნგიციდებს?


ა. მწერების
ბ. სოკოების
გ. სარეველა მცენარეების
დ. ცხოველები



თარიღი:---------------------------------
სკოლა:-----------------------------------
კლასი:  IX
სახელი, გვარი--------------------------
შემაჯამებელი ტესტური დავალება ბიოლოგიაში  IV
ვარიანტი IV
ინსტრუქცია - დავალებაში დასმულია შეკითხვა და მოცემულია 3-4 სავარაუდო პასუხი, რომელთაგან მხოლოდ ერთია სწორი. ყოველი სწორი პასუხი ფასდება 0,5 ქულით.                  მაქსიმალური ქულა - 10.
1. ურთიერთობის ისეთი ფორმა, როდესაც ერთ ტერიტორიაზე მცხოვრები ორგანიზმები ერთმანეთზე არ ზემოქმედებენ:


ა. მტაცებლობა
ბ. კონკურენცია
გ. პარაზიტიზმი
დ. ნეიტრალიზმი


2. რა ეწოდება პარკოსან მცენარეებისა და კოჟრის ბაქტერიების თანაცხოვრებას?


ა. ნეიტრალიზმი
ბ. კონკურენცია
გ. სიმბიოზი
დ. პარაზიტიზმი


3.პარაზიტიზმი არის:
ა. ორი ორგანიზმის შორის ხანგრძლივი სასარგებლო თანაცხოვრება
ბ. ურთიერთობა, რომლის დროსაც ორგანიზმები ერთმანეთზე უშულაოდ არ ზემოქმედებენ
გ. ურთიერთობა, რომლის დროსაც ორგანიზმებს მსგავსი ეკოლოგიური მოთხოვნილებები გააჩნიათ
დ. ორი სახეობის ინდივიდის ისეთი ურთიერთობა, როდესაც ერთ-ერთი მათგანი მეორეს ხანგრძლივად იყენებს, როგორც საარსებო გარემოს, ისე კვების წყაროს
4.როგორ ურთიერთობებს მიეკუთვნება კონკურენცია?


ა. პოზიტიურს
ბ. ნეგატიურს
გ. ნეიტრალურს


5. ორგანიზმების ნიშნებსა და თვისებებს, რომელიც უზრუნველყოფენ ორგანიზმების საარსებო გარემოსთან შეგუებას, ეწოდება:


ა. გრადაცია
ბ. ადაპტაცია
გ. დივერგენცია
დ. კონვერგენცია


6. მცდარია:
ა. ქამელიონის ფერის შეცვლის უნარი ადაპტაციის გამოხატულებაა
ბ. კუს ბაქანი შეგუებულობის საშუალებაა
გ. უდაბნოს მცენარეებს ფართო, გაშლილი ფოთლები აქვთ
დ. ფრინველების ძვლების აგებულება ფრენასთან შეგუებულობის მაგალითია
7. ორგანიზმს, რომლებიც კვების პროცესში მკვდარ ორგანიზმებს შლის, ეწოდება:


ა. პროდუცენტი
ბ. კონსუმენტი
გ. რედუცენტი


8. მწვანე მცენარეები მიეკუთვნებიან:


ა. პროდუცენტებს
ბ. კონსუმენტებს
გ. რედუცენტებს


9. როგორი კავშირებია ეკოსისტემაში ორგანიზმებს შორის:


ა. გენეტიკური
ბ. აბიოტური
გ. კვებითი
დ. ტერიტორიული


10. სუნთქვის საბოლოო პროდუქტებია:


ა. წყალი და ნახშირორჟანგი
ბ. მხოლოდ ნახშირორჟანგი
გ. ენერგია და ჟანგბადი
დ. წყალი, ნახშირორჟანგი, ენერგია


11. მცდარია:
ა. ფოტოსინთეზის დროს წარმოიქმნება გლუკოზა
ბ. ფოტოსინთეზისთვის საჭიროა მზის ენერგია
გ. ფოტოსინთეზის დროს თავისუფლდება ნახშირორჟანგი
დ. ფოტოსინთეზის საწყისი პროდუქტებია: წყალი და ნახშირორჟანგი
12. შუამავალს მზის ენერგიასა და საკვების ენერგიას შორის წარმოადგენს:


ა. ფოთლის ეპიდერმისი
ბ. მცენარის ფესვი
გ. ქლოროფილის მოლეკულა
დ. ყველა პასუხი მცდარია


13. მზის ენერგიის ჩართვა ნივთიერებათა წრებრუნვაში ხორცილედება:


ა. ბაქტერიებით
ბ. მცენარეებით
გ. სოკოებით
დ. ცხოველებით


14. ეკოსისტემის სხვადასხვა კვებითი დონის გრაფიკულ გამოსახვას ეწოდება:


ა. პირამიდა
ბ. პარაბოლა
გ. მრუდი
დ. წრფე


15. N= MC/R   ამ ფორმულით ითვლიან:


ა. პოპულაციის რიცხობრიობას
ბ. გენთა სიხშირის ცვლილებებს
გ. მონიშნული ცხოველების რიცხვს
დ. გენტა ნაკადის ინტენსივობას


16. ქიმიური ელემენტებისა და ნივთიერებების მოძრაობას ცოცხალ და არაცოცხალ გარემოს შორის ეწოდება:


ა. ნივთიერებათა მიმოქცევა
ბ. ნივთიერებათა ციკლი
გ. ბიოგეოქიმიური ციკლი
დ. ბიოლოგიური ციკლი


17. წყლის გადასვლას თხევადი მდგომარეობიდან აირადში ეწოდება:


ა. წყლის ციკლი
ბ. წყლის კონდენსაცია
გ. წყლის აორთქლება
დ. წყლის  მიმოქცევა


18. რომელი ნივთიერების ოქსიდი არ გვხვდება ატმოსფეროსი და არ არის მჟავა წვიმის წარმოქმნის მიზეზი?


ა. გოგირდის
ბ. აზოტის
გ. კალიუმის
დ. ყველა პასუხი მცდარია


19. შემოხაზეთ სწორი დებულება:
ა. ჰაერის შემადგენლობაში ნახშირორჟანგი ყველაზე დიდი რაოდენობითაა
ბ. მცენარეები აზოტს ატმოსფეროდან იღებენ
გ. ნახშირბადი ყველა ორგანული ნივთიერების შემადგენელი ნაწილია
დ. ცოცხალ ორგანიზმებს ნახშირბადის აბიოტურ რეზერვუარს უწოდებენ
20. მჟავა წვიმები:


ბ. ქვის ნაგებობეს
გ. მიწისქვეშა წყლებში გადადის
დ. ყველა პასუხი სწორია



სწორიპასუხები

ტესტი
Iვარიანტი
II ვარიანტი
III ვარიანტი
IV ვარიანტი
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20





Комментариев нет:

Отправить комментарий